Garantievoorwaarden
Garantie op jouw aankoop krijg je natuurlijk bij Dimehouse! Vanzelfsprekend conformeert Dimehouse zich aan de Nederlandse wetgeving en heeft daarop de garantievoorwaarden afgestemd. Welke rechten en plichten heb jij als consument?
Hoelang heb ik garantie op mijn product?
Dimehouse biedt een algemene garantie van 2 jaar op alle producten. Jij hebt recht op vervanging of reparatie van een product die bij aflevering al gebrekkig is. Reparatie of vervanging gebeurt altijd binnen een zeer korte termijn (indien het artikel in voorraad is). Schade dien je als klant binnen drie dagen te melden. Wij adviseren om het artikel per direct te controleren wanneer het is afgeleverd om later discussies te voorkomen.
Let op! Heb je een bureaustoel of een barkruk gekocht met een gasveer? Deze kun je na montage niet meer gemakkelijk demonteren. Mocht je twijfelen aan het product? Dan verzoeken wij je om de gasveer niet te monteren! Indien je de bureaustoel en de barkruk gemonteerd in gebruik neemt, is het niet meer mogelijk je producten te retourneren.
Hoe wordt mijn klacht in behandeling genomen?
Dimehouse streeft er naar om iedere klacht die is aangemeld op werkdagen binnen 24 uur te behandelen. Met het oog op de complexiteit van sommige klachten, behoudt Dimehouse zich het recht om maximaal 120 uur de tijd te nemen om met een oplossing te komen.
De volgorde van het oplossen van een klacht is als volgt:
- Dimehouse heeft wettelijk het recht altijd eerst de klacht te verhelpen middels reparatie.
- Indien reparatie niet mogelijk is, mag Dimehouse het product vervangen middels het aanleveren van nieuwe onderdelen of door het volledige product te vervangen. Omdat niet alles onder het huismerk valt, heeft Dimehouse het recht om eventuele vervangingen eerst aan te vragen bij een externe leverancier. Een klachtafhandeling van een product welke niet onder het huismerk valt, kan dus wat langer duren.
- Indien reparatie en vervanging volgens Dimehouse niet toereikend is, of het product is uit het assortiment van Dimehouse en / of eventuele toeleverancier, kan Dimehouse er voor kiezen om de klant een alternatief product aan te bieden. Vanzelfsprekend in goed overleg en met goedkeuring van beide partijen.
Koop extra garantie op de bank of fauteuil
Wanneer jij een bank of fauteuil aanschaft adviseren wij de ‘’I-Protector 3 jaar anti-vlekgarantie textiel care kit’’ aan. De I-protector biedt bescherming tegen vlekken en geeft tevens 3 jaar garantie. De garantie geldt enkel wanneer de care kit tegelijkertijd is aangeschaft bij de bestelling van een bankstel of fauteuil. Het meubel dient behandelt te worden voor gebruik. Hiermee zorgt je ervoor dat je vuil en andere vloeistoffen makkelijk van het meubel verwijderd. Ontstaat er een vlek die jij er niet uit krijgt? Dan zorgen wij ervoor dat deze wordt behandeld door Oranje Furniture care.
Om in aanmerking te komen voor deze garantie moet je aan kunnen tonen dat de i-Protector en het meubel is besteld bij www.dimehouse.nl.
Vlekken waartegen het textiel beschermd wordt en waarvoor er aanspraak kan worden gemaakt op garantie, betreffen: dranken, voedingsmiddelen, en zelfs af- en uitscheiding van mensen of huisdieren. De klant heeft geen garantie op vlekken waartegen textiel niet beschermd kan worden, zoals bijtende substanties (denk hierbij aan bleek of nagellakremover) en verf- en kleurstoffen (denk hierbij ook aan het afgeven van spijkerbroeken).
Help! Ik heb een product met schade ontvangen
Geen zorgen! Ons klantenserviceteam haalt alles uit de kast om jou als klant zo goed mogelijk te helpen en zorgt altijd voor een passende oplossing. Wanneer een artikel aankomt met schade, adviseren wij om direct een foto te sturen naar klantenservice@dimehouse.nl zodat het klantenservice team direct voor jou aan de slag kan.
Verwachtingspatroon
Het geleverde product dient de eigenschappen te bezitten die de klant op basis van getoonde informatie op onze webshop mag verwachten. Dit kan diverse redenen hebben. Graag gaan we in gesprek om te kijken wat een passende oplossing is. Na de bedenktermijn van 30 dagen kan er geen beroep meer gedaan worden op het herroepingsrecht.
Kortingen
Bij een specifieke korting die door Dimehouse is aangeboden voor een schade of andere tegemoetkoming, zal geen tweede keer een korting aangeboden worden. Daarmee vervalt toekomstige reparatie of vervanging, indien deze korting is gegeven voor een specifiek gebrek.
Wat valt niet onder garantie?
De stoffen artikelen die in onze webshop staan, zijn gemaakt van microvezel, leder, PU leder, ribstof en velvet. Voor iedere stof hebben wij een speciale care kit waarmee het artikel kan worden behandeld tegen vlekken en vuil van buitenaf. Onderstaande punten geven wij geen garantie op:
incidentele vlekken die veroorzaakt worden door:
- Dranken, zoals rode wijn en koffie
- Etenswaren, zoals ketchup en pizza
- Lichaamsvocht, zoals bloed of braaksel
- Inkt van bijvoorbeeld een balpen, viltstift of markeerstift
- Ondefinieerbare vlekken
- Verf
- Cosmetica en toiletartikelen
- Gekleurde vlekken door een afgevende spijkerbroek of krant
- Vlekken op oliebasis, zoals smeer of teer
- Plakmiddelen en lijm
- Bleek en andere schoonmaakmiddelen
- Zure vloeistoffen, zoals azijn en citroensap
incidentele schade die veroorzaakt worden door:
- Scheuren die veroorzaakt door sleutels en gespen
- Slijtage en krassen op leren bekleding
- Brandgaten veroorzaakt door sigaretten
- Losse draadjes in de stof
- Lichte krassen door huisdieren
Normale slijtage wordt niet meegenomen binnen de garantievoorwaarden. Onder normale slijtage valt ook gebruikersschade. Dimehouse heeft recht om foto’s van eventuele schade na de periode van 30 dagen op te vragen en om te kunnen beoordelen of er sprake is van gebruikersschade.
Zitplekken die ontstaan op zitmeubels worden niet als productiefout betiteld en vallen daarom niet onder garantie.
Verkleuring van producten wordt niet meegenomen onder de garantievoorwaarden. Roest aan metaalonderdelen door buitengebruik van binnen meubilair valt niet binnen de garantievoorwaarden.
Voor alle aangeboden producten bieden wij uitstekende bescherming aan middels onderhoudsproducten en verwachten dat jij als klant verantwoordelijkheid neemt en zijn of haar meubels volgens de voorschriften beschermt tegen vlekken.
Indien jij verhuisd bent naar het buitenland kan alleen aanspraak gemaakt worden op garantie vanuit Nederland.